Monday, May 25, 2009

utusan ke4 mu masih buat aku menitiskan airmata



Telah I duga pertemuan baru2 ni akan membuat u bersifat pelik. Memang membisu seribu bahasa, kurang eye contact dan malu2 itu yang akan berlaku, especially dari u. I sebenarnye pun berperasaan macam tu pada mulanye… tapi I rasa tak guna buat camtu sebab pertemuan ini telah dirancang dan amat tak ternilai harganye… sesuatu yang merugikan jika tidak diambil kesempatan.

Dalam pertemuan itu, I dapat rasakan semua perkara yang telah berlaku selama ini adalah ketentuan Illahi… Kite tak mungkin dapat menhidupkan api cinta, kasih dan sayang itu kembali, hingga akhir hayat nanti tetapi I rasa kite perlu menghadapi reality dengan mengambil peluang kedua ini untuk memanjangkan sillatulrahim antara kite yang telah berkecai itu… kengkadang I teringat kat apa yang ku selalu tanyekan dalam emel2 sebelum ini sebagai “Boleh ke?... pertanyaan yang jawapan itu sepatutnye bukan dari perasaan tetapi hendaklah dari kebenaran. Lama sungguh kite tak ketemu, rasanye ukuran tahun itu meliputi umur kite menyimpan keluh-kesah dan rindu dendam antara keduanye. Sepanjang hari itu hingga kini kenangan manis semasa bersama dulu menari2 dijiwa ini… bertuah sungguh ketika itu. Kenangan u minta izin untuk memegang tangan I ketika itu sungguh memilukan… I memang mahu dibelai oleh u tapi… adakah mungkin?. Kite perlu pasrah.

I bertuah dapat bersama u hari sabtu dulu. Tiada yang lebih istimewa dari itu. U masih mempunyai mata dan raut wajah yang I puja dulu walaupun dah ada garis2 keibuan dan solehah itu, begitulah lumrahnye. I selalu suka membuat perumpamaan ‘tasik berubah’ dan ketika di tasik shah alam lalu terbukti tasik akan berubah kepada yang lebih cantik dan I umpamakan u seperti itu…. syukur dan I ikhlas.

Usah diikut kate perasaan itu… hidup kite perlu diteruskan… sesal I kini tak memberi erti lagi kerana kite bukan berjauhan tetapi kite sebenarnye terlalu merahsiakan perasaan hati. I tak kan mencari lagi, kerana yang dicari selamanye ini ada dihati.


25050911.45am

No comments: