Wednesday, May 20, 2009

perutusan kedua yg membuat ku terharu...




Bila mula kite diketemukan di SAB dulu, u banyak merenung I … didalam kelas atau dimana-mana saje kelibat u berada bilamana I toleh. Ada ketikanye bila dua masang mata sama-sama merenung, i perasan ada mata-mata lain yang merenung u…. yang selalunye dikalangan lelaki-lelaki nakal, gelojoh dan mungkin pemusnah. Kengkadang masa tu I bosan juge bila mengenangkan kenape u dilahirkan untuk jadi rebutan…. Sepertimana u kate dulu, ‘petik jari aje’…. Tak boleh ke I yang petik jari dan hanye u sorang je yang datang? Mungkin I tak pandai petik jari kot… Yang tersiratnye, u tak lolos dari perhatian mereka tapi yang tersuratnye I tahu I akan sentiasa merenung dan direnung sepasang mata yang penyayang…agaknye.

Sepanjang hari semalam (19May), dari pagi debaran menunggu ‘kebenaran’ untuk hubungi u , I ambil masa untuk karang isi hati I, sambil terkenang kembali petang sebelumnye yang kedengaran u resah dan menangis. I dapat rasakan yang u terkejut dan gamam dengan penjelasan I . Soalnye, mana mungkin kite boleh ‘bersatu’ dan mana mungkin penjelasan I itu boleh ditutup setiap perbuatan ‘kejam’ I terhadap u… Tapi yang anehnye kasih sayang antara kite sebenarnye tak hancur, yang putus hanye le jiwa kite.

U mesti katekan yang sebenarnye.
Katekan U telah kehilangan I ....
Katekan U tiada perasaan pada I ….
Katekan U bahagia sudah… dan tiada ---------- lagi dalam hidup u…
Katekan lah… dan
Bisikkan lah juge ape yang terpalit dikedua belah hati u dengan rindu sayang I kepada u… cinta kasih I pada u…. hidup mati I hanye untuk u… bisik la dengan hati u… bisikkan juge perasaan u terhadap I …. Juge dengan hati u. Sempat lagi… kalau mahu. Walau tiada maknenye lagi perasaan itu sekarang tapi amat besar fitrah dan hijrah nye… mungkin bukan pada u tapi pada I yang telah lama memerlukan nye. I rindukan detikdetik bahagia itu. I tak puas dengan ape yang I dapat sejak itu… I tak mahu yang itu… I mahu setiap detik bahagia dilalui bersama u…. sejak 25 tahun dulu. SO SAD, SO VERY VERY SAD.


20may1040am

No comments: