Sunday, July 26, 2009

seandainya aku



seandainya aku bidadari...
pastinya aku terbang
melengkari tiap langkah
dan arahmu

seandainya aku bayu...
pastinya dapat ku cium wajahmu
pada setiap senja beralun
akan ku bisikkan nama mu selalu
dalam gersang suaraku

seandainya aku hujan...
pastinya akan ku basahi
tubuh mu dengan tempiasku
agar kau tetap segar
dalam ingatanku

seandainya aku malam...
pastinya aku datang mengunjungimu
dengan kerdipan bintang
dan sinaran cahaya bulan
mengucup dahimu
dalam tidur lenamu

tapi sayang aku...
hanyalah aku
dan salamku
sentiasa berbunga untukmu..

2 comments:

pak aji said...

wahai rindu, kamu sepi lagi? aku disini sentiasa ditiduri dengan mimpi bersamamu. jangan selalu begini, susah hatiku mengenangmu. hati ini tidak mahu melihat kamu menangis lagi kerana aku. berbicaralah dengan aku. moga dapat mengubat segala dukamu dan menceriakan aku dalam harianku.

rinduitusepi said...

aku sentiasa rindu kamu..
rindu yg tiada berpenghujung..
tapi ku rindu hanya bayangmu
realitinya kamu tidak mungkin ku gapai...

rindu itu menyakitkan...